O NÁS KONTAKTY VEDOUCÍ FOTOGALERIE PŘIHLÁŠKY ATD.
Historie akcí

Mont Blanc

Na počátku je vždy přání . . .

Pozor doplněna fotogalerie !!!

Fotogalerie

Ani u mne to nebylo jiné. Už dlouhou dobu jsem si chtěl jeden takový sen splnit.
Začalo to ve čtvrtek, když jsem dorazil do Prahy na zastávku metra Florenc. Zde mě s vřelým úsměvem přivítal náš guru expedice Jirka. V tu chvíli jsem si uvědomil, že už není cesty zpět. Nejméně po hodině ustavičného vyndávání a nandávání batohů do kufru autobusu se řidiči, taktéž Jirkovi, podařilo zavřít dveře nákladního prostoru. Cesta směrem Insbruck probíhala celkem hladce. Ani jsme nepostřehli, že se blíží osmá hodina a také naše nocležiště – most nedaleko benzínky. Po vzoru našich sociálně slabých jedinců jsme se uvelebili pod pilířem mostu, ve skrytu před deštěm.
Druhý den probíhal velice podobně, tedy zkoušením různých sedacích poloh na sedadle autobusu. Vysvobozením ze sedacího utrpení byly pouze zastávky u vodopádů a divokého horského jezera. Naštěstí pro nás, jsme večer již trávili ve stanech v Kempu u “Jeptišek“.
Následné tři dny byly naplněny aklimatizačním výstupem na “Malý“ Matterhorn a následně na horu Castor. Moje skupina, která zdolávala Castor však sestupovala dolů až třetí den. A to byla osudová chyba, jelikož den před tím skončila vlekařská sezóna (což nevěděl ani náš guru). Vleky, které nás měli svézt z prvního výškového táboru k Jeptiškám, byly zavřené. A tak jsme si výlet prodloužili o dalších dvacet kilometrů sestupu. Naštěstí naše atraktivní lezkyně zastavila “golfový“ vozík zdejšího domorodce. Chudák ani netušil co se děje, když čtyři další lidé vyskočili zpoza kamene a naskládali se mu na sedadlo a maličkou korbu plnou batohů.
Ráno dalšího dne jsme se zabalili a projeli autobusem dlouhý tunel mezi Itálií a Francií pod Mount Blanc do městečka Chamonix. Zde jsme vyložili náklad zavazadel a pokračovali lanovkou a zubačkou na konečnou stanici Nid D‘Aigle. Cestou jsme ještě museli vystřídat vlakové spřežení, jelikož pod tíhou našich batohů se zubačka v kopci zastavila a již nerozjela. Hned ten den jsme ještě zdolali první výškový tábor na chatu Tete Rouse, do 3200 m. n. m.
Den poté bylo v plánu vystoupat přes pověstný Kuluár Smrti na chatu Gouter do 3800 m. n. m. a teprve až další den lézt na naši vytouženou horu. Ale naše nově utvořená skupinka lezců si řekla, že byl bylo rouhání nevyužít tak krásný den s legendárním datem na zdolaní našeho snu. A tak jsme po osmi a půl hodinách, o půl druhé devátého dne, devátého měsíce a devátého roku vyšplhali na vrchol hory Mount Blanc. Cestou jsme “ztratili” pár lezců, ale konečné číslo pět lezců z naší skupiny byl úspěch na slavení. Na “Tetetku” jsme se dostali večer kolem sedmé úplně vyřízení po celkovém převýšení šestnáct set metrů a relativním chladu –34°C.

Ve čtvrtek jsme po vydatném spánku sjeli zubačkou a lanovkou dolů do Chamonix.
Zde jsem ještě v pátek rozmrzal a užíval si krásných patnácti stupňů na sluníčku.
Víkend byl zase cestovní, shodný s prvními dvěma dny našeho zájezdu. A tak v neděli jsem měl možnost v pět hodin odpoledne spatřil světlo Boží nad Prahou. A tam jsem si taky uvědomil, že už je to naštěstí za mnou. . .

Závěrem bych chtěl poděkovat všem, kteří mi pomohli na mé cestě za Vrcholem.
Honza Červenka

Z technických důvodů jen výběr fotek - ostatní zde budou časem.

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Vložil: | Dne 11. 04. 2011 | 2224 přečtení | Komentářů: 735 | Komentovat | Informační e-mailVytisknout článek